lørdag den 25. september 2010

Hvad blev der af homecoming?

Jeg blev lige opmærksom på at der ikke er et indlæg om min homecoming og turen til Denali Nationalpark, selvom jeg er temmelig sikker på at jeg allerede har skrevet det... Mystisk!

Men her kommer det så:
Min værtsmor, Ros', bror var på besøg. Han er retarderet, en klog retarderet, og sød. Han hedder Phil.
Fredag aften var vi på State Fair, noget lidt a’ la Løgumkloster markedet, hvis i kender det, og alle forskellige slags grønsager og dyr blev bedømt. Ros og Jim, mine værtsforældre, havde dyrket et kæmpe kålhoved, så Phil kunne deltage i konkurrencen om det største kålhoved. På trods af sine cirka 26 pund var det desværre ikke i nærheden af at vinde.
Det var en rigtig hyggelig aften, jeg fik smagt kalkunlår og en stor cremebolle, købt en sweater og noget honningslik og prøvet en forlystelse kaldet ”Hammeren” sammen med Jim; Det ligner en hammer, hvor man sidder i hovedet og bliver slynget hele vejen rundt, og et par gange sidder man stille med hovedet nedad. Det var lidt skræmmende, men også meget sjovt.

Lørdag var der Homecoming. Det er en skolefest, som starter ud med at skolens forskellige hold spiller mod en anden skole, og om aftenen er der et skolebal.
Fordi jeg er på Flagfootball-holdet skulle jeg også spille. På trods af at vi havde den bedst fungerende kamp indtil videre, tabte vi – igen. Er temmelig sikker på at alle skolens hold tabte den dag…
Jeg så lidt af den rigtige Homecoming kamp, en amerikansk fodboldkamp med cheerleadere og orkester. Nåede desværre ikke at se så meget at, jeg fik et ordentligt overblik, for i halvlegen tog jeg hjem til en pige fra skolen, for at gøre mig klar til festen.
Det tog sin tid, men var rigtig hyggeligt.
Til festen dansede jeg ikke så meget, da ”dansen” mest bestod af en tætpakket klump af elever på midten af gulvet, der bevægede sig så meget/lidt som de nu kunne.
Jeg gik rundt sammen med nogle piger jeg sidder ved bord med til frokosterne, og havde en rigtig dejlig aften.

Næste morgentog vi (Jim, Ros, Phil, Kobuk(deres hund) og jeg) af sted til Denali Nationalpark.
Vi kørte derop og camperede natten over. Omkring campingpladsen var der helt fuldt af små tranebær, så vi fik plukket nok til flere års forbrug.
Næste dag tog vi en bus ind i selve parken. Det var helt utroligt smukt. Bjergene var klædt i røde, gule og grønne efterårsfarver, og himlen var fuldstændig skyfri. Normalt er det svært at se hele bjergene på grund af skyerne, men jeg var så heldig at få lov at se hele det fantastiske sceneri. Ud over bjergene så jeg også en brunbjørn temmelig tæt på, rensdyr, elsdyr, jordegern og dallsheep(store hvide får).
Det var helt ubeskriveligt.

Det her er taget fra et brev jeg skrev til min farmor og farfar. Det er nok det jeg har fået forvekslet med et blogindlæg.
Jeg skrev brevet onsdag, d. 8. september 2010

Nu bliver ingen minder glemt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar