lørdag den 25. september 2010

Efteråret kommer!!!

Ja, så er det for alvor blevet efterår, suk... Snart skal sneen ligge i dynger og og graderne på omkring 0 - fahrenheit. Jeg er ikke helt sikker på hvor meget det er i celsius, men jeg ved da så meget som at 34 grader er vores nul. Hvilket vi forøvrigt har været under de sidste par morgener. Men heldigvis føler jeg det ikke så koldt som det burde, så intil videre er det kun vandet der fryser, ikke mig.
Det er helt fantastisk som sæsonen er skiftet, fra at være 22 grader, faldt temperaturen til 12 i løbet af en uge.
Uden at klage alt for meget vil jeg jeg sige er efteråret heroppe er utrolig smukt. Bladene er skrapt gule og bjergene er brune.

I må undskylde at jeg ikke har fået skrevet noget før, men man skal jo også have lidt at skrive om:)
Mine værtsforældre har været i Oregon og cykle et stort cykelløb og i mellemtiden har boet hos nogle af deres venner. Det er et par på Jim og Ros' alder med 3 børn. den yngste er på min alder og hjemmeskolet. Meget flink. Jeg var ude og se et operastykke med dem den første aften. Det var rigtig sjovt. Jeg ved ikke om i kender hende, men det var en biografi om en ældre dame der pludselig besluttede sig for at synge opera, og sang pivfalsk. Men på grund af hendes pengepung fik hun lov til at synge de største steder i USA. Skuespillet var opført af kun to personer, men så godt som havde der været hundrede.
Udover det gik ugen meget roligt, som et lille pusterum før Ros kom hjem, Jim var fortsat til Hawaii, til en tandlægekongres.

Jim kom hjem i forgårs, og før Ros og jeg hentede ham i lufthavnen var vi ude og spise på Red Robin, en buger restaurent. Da Jim hentede mig fra flagfootball, tpg vi ud og spise på en vietnamesisk restaurent. Man forestiller sig ofte, jeg gør i hvert fald, at amerikanere tit spiser ude. Det gør de vidst også bare ikke så meget i Alaska, for maden er en hel del dyrere, pga af den lange rejse. Prisnivauet ligger på¨linje med dansk mad.

I aften skal jeg ud og se en film hos en pige jeg spiser frokost sammen med. Nogle af de andre piger fra frokostbordet kommer også, og jeg er sikker på at det nok skal blive rigtig hyggeligt.
Andre status ting for i dag må være at vi tabte flagfootballkampen ligesom alle de andre kampe, men alle er stadig positive og det er en fornøjelse at spille. Desværre slutter sæsonen snart pga af den kommende vinter, men så jeg jeg begynde til langrend.
Jim købte et belgisk vaffeljern til Ros i går, så ser frem til nogle vafler i morgen:)
Om en uge går turen til San Fransisco, og jeg glædsr mig helt enormt! Jeg håber jeg kan komme til at shoppe lidt, for tingene skulle være en del billigere dernede.
Apropos shopping har jeg fået købt mig to nye cardigans og er lige blevet færdog med at strikke et par fingerløse handsker.

Det var så vidst alt for nu. Skal prøve at få skrevt llidt oftere fremover.
Kh Anne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar