tirsdag den 10. august 2010

Vel ankommet

Først nu her, næsten en uge efter ankomst til mit nye hjem, har jeg fået tid til at blogge...

Heroppe er det lidt koldere end de fleste andre steder på denne årstid, omkring 15 grader celcius, men det er jo ikke så galt. Den by jeg bor i, Eagle River, Alaska, ligger i en dal mellem nogle bjerge og strækker sig over omkring 20 km. I centrum ligger der nogle indkøbscentre og lidt uden for centrum, skolen. Skolen er meget ny, kun 5 år gammel. Jeg glæder mig mig til at begynde, hvilket jeg skal på onsdag, d. 18. august. I området ligge også en militærbase, så en del af eleverne på skolen er "militærbørn".

Min familie er alletiders. De er helt utrolig aktive, næsten antiamerikanske. De spiser det meste med grovmel i, og deres tv har ingen kanaler. De overvejer dog at få kabel(jah!!!), da man ikke kan modtage satelit/antenne i dalen. Dog har de stadig en af de mest væsentlige amerikanske kvaliteter, deres udadvendthed.
De hedder Rosalyn og James, har 2 hjemmefraflyttede børn ved navn Justin og Colin, og Kobuk, en gul labarador.
Huset er stort, ligesom de fleste huse her omkring, dog med en masse sjove kanter. Mit værelse er f.eks. 6-kantet. Jeg har mit eget badeværelse og walk-in closet, der er fyldt om med Colins ting, da det før var hans værelse. Til både bade- og soveværelset har vi værelset ude og købe nye ting, så det hele er kommet til at se rigtig fint ud.

De har udnyttet det ekstremt sommerlige vejr (!?) og vist mig en masse af de lokale specialiter. Vi har bl.a. været ude og sejle i kajak, set en gammel guldmine, et orange bjerg og plukket blåbær.
Jeg har hilst på de fleste af deres naboer og venner, jeg må sige det er lidt overvældene, men de er meget søde, og jeg skal nok få lært de fleste navne i løbet af året.

Om lidt skal jeg hen til min første rigtige flag football træning, som er en ikke-kontakt udgave af amerikansk fodbold. Så må jeg se hvordan det går...

Der er helt sikkert en helt masse jeg burde og gerne vil fortælle, men som jeg ikke kan huske, så det her bliver alt for denne gang :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar