torsdag den 12. august 2010

Hvad er en quarterback???

Fra før jeg ankom havde jeg besluttet mig til at jeg skulle gå til en sport. En pige, Nikki, som var med ude og hente mig i lufthavnen anbefalede mig "flag football", som er en ikke-kontakt udgave af ameriansk fodbold. Jeg fulgte hendes råd, og indtil videre føles det som den rigtige sport. Jeg er normalt ikke en der svinger så godt med bolde, i hvert fald ikke de runde af slagsen. Jeg er en "boldmongol", som min far kalder det. Men af en eller anden årsag lykkes det bedre for mig med de amerikanske fodbolde. Det er ikke fordi jeg er et naturtalent, men jeg formår da at holde mig på et middelt niveu.

Aftenen før min første træning begyndte forklarede min værtsfar, Jim, mig mig så om de forskellige positioner. Jeg vidste ikke engang hvad en quarterback var, som åbenbart er den vigtigste spiller på banen. Det ved jeg så nu... Nogenlunde.

Det er meningen at vi skal træne hver dag efter skole i 2 timer i hele efterårssæsonen. Den første træning var
Banen ser ikke helt ud som jeg havde forestillet mig. Den er nemlig lavet af plastic. Kunstigt græs er der dog mange fordele ved: Det bliver ikke mudret, det skal ikke slås og kridtstregerne holder for evigt. Faktisk har jeg svært ved er se noget dårligt ved det, så længe det ikke bliver brugt i haver.
Til træning, de 2 dage det indtil videre har varet, har jeg lært at aflevere/ modtage bolden på cirka 5 forskellige måder, tage flag og undgå at blive taget. Det sidste er nok det jeg er bedst til. Flagene er 3 bånd i et bælte om hoften. I stedet for at tackle en person, skal man rive bæltet af.

Det sidste nye er så at jeg har været ude og købe alt udstyret. Man er ikke klædt på ligesom drengene, da det er en ikke-kontakt sport og derfor ikke behøves, men det endte alligevel ud med at jeg fik købt mig et bar fodboldstøvler, tighst til under shortsene, hvis de nu skulle blive revet ned sammen med flagene, sokker i skolens farver (sølv og mørkeblå) og en tandbeskytter. Man skal varme den op og bide i den, men fordi jeg mangler 3 tænder (mælketænder) blev den skæv i den ene side. Jim har sagt at jeg en dag kan komme ned på hans arbejde og få lavet en ordenligt én (i flotte farver). Hurra for at min værtsfar er tandlæge!!!
Det var egentlig meningen jeg skulle have været ude og shoppe med 2 piger, men de kunne desværre ikke alligevel. I stedet blev det til en rigtig hyggelig tur med min Ros, min værtsmor, hvor vi først shoppede lidt og bagefter tog hen på en lille fransk café :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar